Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Изпълнителният директор на BILLA България пред "Знам да ям"

Уважаеми г-н Сачански, защо решихте да подкрепите образователната платформа за здравословно хранене „Знам да ям“?

BILLA е първата международна верига супермаркети, влязла в България, и към днешна дата е една от водещите търговски вериги в страната. Наш личен приоритет е да предлагаме висококачествени продукти на българите на достъпна цена, именно защото се чувстваме отговорни за това нашите клиенти да имат възможност да си набавят качествени продукти, да се хранят здравословно и по този начин да се гарантира едно по-добро качество на живот. Убедени сме, че храната, която човек приема, както и културата и навиците на хранене, силно въздействат на здравословното състояние на хората и цялостния им ритъм на живот. Ето защо предлагаме на нашите клиенти изключително богат асортимент от разнообразни продукти като прясно месо и риба, свежи плодове и зеленчуци, готвени ястия и още много други стоки на достъпни цени, така че да могат да си осигурят богато меню с гарантирано качество.

Приемаме като наша мисия да повишим осведомеността на потребителите относно въздействието на различни продукти върху здравето и начина им на живот. Ето защо решихме да подкрепим образователната платформа за здравословно хранене „Знам да ям“. Чрез платформата ще успеем да информираме максимално много българи за ползите от здравословното хранене, да ги мотивираме да подбират внимателно и прецизно продуктите, които консумират, и да ги окуражим в посока здравословно хранене. Още повече, читателите на „Знам да ям“ ще имат достъп до любопитна информация за различни рецепти за здравословно меню, съвети за разумно пазаруване и идеи как точно да променят настоящите си хранителни навици.

Здравословното хранене е важно за BILLA. Как го популяризирате сред Вашите клиенти?

Здравословното хранене и използването на качествени и свежи продукти е един от основните фокуси на BILLA България и затова предлагаме на нашите клиенти подбран асортимент от висококачествени стоки. Клиентите ни могат ежедневно да намерят във всеки един наш магазин свежи плодове и зеленчуци, отгледани в над 150 български градини, вкусни ястия, приготвени от нашите готвачи по здравословен начин, без пържене, прясно изпечени на всеки 30 минути хлебчета от сертифицирани BILLA пекари, прясно и качествено месо с доказан произход.

Качеството на продуктите, с които се храним, е ключово за нашето здраве. Наскоро получихме едно от най-значимите признания от българските потребители именно относно качеството на продуктите, които предлагаме. В независимото проучване QUDAL – QUality meDAL, в България, проект на швейцарската организация ICERTIAS (International Certification Association GmbH), българските потребители отредиха 3 златни медала за качество на BILLA България. Отличията се отнасят за най-високо качество в категориите: „Пресни плодове и зеленчуци“, „Прясно месо“ и програмите за лоялност, които предлагаме.

В допълнение в комуникацията ни в социалните мрежи, където достигаме до аудитория от над 130 000 души ежедневно, насърчаваме нашите последователи да се хранят правилно чрез различни конкретни предложения за здравословно меню.

Защо решихте да работите директно с български производители на плодове и зеленчуци и създадохте „Градините на BILLA“?

Решението ни да стартираме кампанията „Градините на BILLA“ бе провокирано от целта ни да предлагаме на българските потребители свежи висококачествени и вкусни плодове и зеленчуци на достъпни цени, както и от силното ни желание да подкрепим българските производители да развиват бизнеса си по-устойчиво.

Щастливи сме, че за трета поредна година чрез тази кампанията BILLA осигурява на клиентите си свежа продукция и едновременно спомага за развитието на българското земеделие и икономика.

Плодовете и зеленчуците, които предлагаме, се отглеждат в над 150 градини, разположени в най-плодородните кътчета на България, и са с гарантирано качество, вкус и произход. Това е така не само заради внимателно подбраните сортове, а и заради положените за продукцията грижи – както от земеделските производители, така и от експертите на BILLA. Експертите на BILLA контролират качеството на продукцията от подбора на семена през засаждането и отглеждането, до транспорта и излагането на плодовете и зеленчуците в магазините.

Как осъществявате контрол върху качеството на храните в BILLA?

Освен, че спазваме законовите изисквания за контрол на качеството, в BILLA предприемаме допълнителни мерки за повишаване на контрола върху безопасността на хранителните стоки по цялата верига – от производството до предлагането им за продажба.

В съответствие с утвърдени от REWE Group процедури извършваме регулярни хигиенни и технологични одити в предприятията, където се произвеждат продуктите собствена марка. Във всички наши обекти има и собствена система за контрол на качеството и безопасността на храните. За да сме сигурни, че стоките, които предлагаме, са качествени и безопасни, извършваме и технологични и хигиенни одити на всички наши доставчици.

Обръщаме специално внимание и на земеделската продукция, предлагана в магазините. През 2015 г. BILLA България, съвместно със Световната организация за гарантиране на качеството на земеделската продукция Global G.A.P., проведе обучение на български земеделски производители, свои доставчици. Фокус на обучението бяха същността на стандарта и предимствата при сертифициране.

Втората част от обучението беше посветена на стандарта Local G.A.P. – версия на общия Global G.A.P. стандарт, адаптирана за условията в страната и нуждите на BILLA България. Стандартите Global G.A.P. и Local G.A.P. признават най-добрите световни практики, като поради строгите си процедури и изисквания при сертификацията увеличават доверието на клиентите в качеството на произведените във фермите продукти.

Защо стартирахте събиране на средства за реставрация на Паметника на връх Шипка? Планирате ли подкрепа и за други значими паметници?

Стартирахме дългосрочната национална кампания „Ние обичаме България“ съвместно с Министерство на културата, Министерство на туризма и Министерство на земеделието и храните в подкрепа на 100-те национални туристически обекта, тъй като за нас е важно да насочим усилията и инвестициите си не само в нови бизнес проекти, а и в каузи и инициативи, които ще останат след нас и ще вдъхновят младите българи.

Като част от кампанията организирахме благотворителния концерт „Звезди пеят за България“ в Арена Армеец, от който събрахме над 52 000 лв. В края на август към тях ще бъде прибавена и сумата от останалите инициативи от кампанията на BILLA „Ние обичаме България“ – продажбата на брандирани тениски с едни от най-емблематичните български туристически обекти, както и 1% от продажбите на всички сертифицирани по БДС български млечни храни в магазините на веригата. Всички средства ще бъдат използвани за реставрацията на Паметника на свободата на връх Шипка.

Всяка година кампанията „Ние обичаме България“ ще подкрепя различен национален туристически обект, който има нужда от неотложна поддръжка и защита, така че сега предстои заедно с отговорните министерства и експерти да изберем следващия обект, който ще подкрепим.

Каква е позицията на BILLA на българския пазар и какви са плановете Ви за развитие?

Вече 16 години българските потребители ни гласуват голямо доверие и предпочитат продуктите ни, правейки BILLA една от водещите търговски вериги в страната. Доказателство са поредните отличия, които получихме наскоро – BILLA бе призната за любимата търговска верига за пазаруване на българите в единствената потребителска класация у нас – ЛЮБИМИТЕ МАРКИ 2016 г., и получи три нови златни медала за най-високо качество, отново присъдени от българските потребители.

Това са изключително важни признания за нас, които ни мотивират да продължим да предлагаме качествени стоки на разумни цени и да отговаряме на нуждите на всички наши клиенти.

От началото на годината досега вече открихме шест търговски обекта. Магазините ни в момента вече са 104. Стратегията ни включва позициониране основно в София, Варна, Бургас и Пловдив, но някои други по-големи областни градове също са интересни за нас. Крайната ни цел е достигането на мрежа от 150 BILLA магазина през следващите 3 до 4 години.

Приоритетите на BILLA са свързани с постоянното подобряване на качеството на стоките, които предлагаме и разбира се обръщането на специално внимание върху свежите продукти, в това число плодове и зеленчуци, хляб, месо, пресни ястия и т.н. Ще продължим да работим активно и върху обогатяването на асортимента и на нашите собствени марки.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми