Информираният избор е пътят към здравословното хранене

При готвенето запазването на хранителните качества е също толкова важно, колкото и постигането на страхотен вкус. Някои скептици ще кажат, че не може „И вълкът сит, и агнето цяло“, но не са прави. Има как да приготвите едновременно вкусна и питателна храна.

Варене

Тази основна техника позволява запазването на голяма част от хранителните вещества, тъй като продуктите не са изложени на екстремно висока температура. Водата завира около 100 градуса, което е много по-ниско от която и да е мазнина или добре загрята фурна.

Задушаване

При този подход продуктите се готвят с минимално количество течност. Благодарение на температурата те освобождават съдържащата се в тях вода, тя образува пара и така се постига необходимата за сготвянето им среда. Хубавото при задушаването е, че може да се прави с минимално количество мазнина. Ако се готви месо, е възможно въобще да не се добавя, тъй като продуктът ще пусне от собствената си мазнина.

Бавно печене

Този начин на готвене изисква повече време, но резултатите са страхотни. Не само че продуктите запазват питателните си качества, тъй като температурата е не повече от 160-170 градуса, но и стават невероятни вкусни. Можете да използвате бавното печене за приготвяне на почти всичко. Методът се препоръчва за меса като агнешко, големи парчета свинско или за зеленчуци като картофи и тиква.

Готвене на пара

Тази техника е много популярна в азиатската кухня. При нея продуктът няма директен контакт с водата, а се готви само от образуваната пара. Така можете да сготвите зеленчуци, риба или нарязано на дребно крехко месо като пилешко, например. И не е задължително да си купувате от специалните бамбукови кошници. Можете да си направите и собствен уред като върху тенджера с вряща вода сложите гевгир, в него продуктите и го захлупите с капак.

Суровоядство

Сурово консумираните продукти запазват в най-голяма степен хранителните си вещества. Но не забравяйте, че не всичко може да се яде сурово. Без топлинна обработка можете да консумирате плодове, зеленчуци /но не всички/, ядки и някои риби, като сьомга. Всичко останало е по-добре да мине през тавата, тенджерата или тигана.

Вижте още

Теми